2010/04/28

aventuri de noapte in golful Tijat

Imediat dupa ce am finalizat pranzul am plecat repede din Skradin, pentru a nu mai plati inca o zi de acostare, cu directia catre insula Tijat.
Intre timp, Skipper si-a delegat responsabilitatile si l-a lasat cu incredere pe Alex la timona, iar pe noi ceilalti sa manipulam velele atunci cand e cazul, el intervenind doar in momentele de necesitate.

Dupa mai multe ore de navigat, cu panze si cu motor, atunci cand nu ne-a ajutat vantul, am ajuns pe inserat in frumosul golf al insulei Tijat. Acesta este locul unde urma un nou episod in aventura noastra marinareasca, adica sa innoptam la ancora. Cand am ajuns, surpriza: cel putin alte patru veliere erau deja ancorate in cele mai bune locuri disponibile, asa ca nu ne-a ramas altceva decat sa ancoram pe unde s-a putut si sa supraveghem prin carturi desfasurarea evenimentelor.

Asa a inceput un alt aspect, nou pentru noi ceilalti, al navigatului: carturile, adica schimburile de supraveghere sau plantoanele pe care le-am facut pentru a ne asigura ca vantul sau curentii nu smulg ancora si sa ne duca in deriva care stanci sau celelalte ambarcatiuni.
Nu a fost o noapte linistita pentru ca ne-a fost smulsa ancora pe la miezul noptii si inca o data dimineata, dupa ora sapte.

Fiind in ultimul cart am avut ocazia speciala sa fiu martorul unui rasarit magnific, iar apa extrem de limpede a permis distingerea fiecarui detaliu aflat la peste zece metri adancime. Pestii multicolori misunau printre pietrele si algele care se vedeau ca-n palma.
Cina consistenta din seara precedenta, cu paste gatite in trei feluri, ne-a diminuat pofta de mic dejun, asa ca dupa un drum cu barcuta pe uscat pentru poze si "admirarea naturii", am ridicat ancora si am plecat.

Alex a ramas in continuare la timona, iar noi ceilalti ne-am concentrat pe recuperarea somnului pierdut.