2010/04/25

catre insula Kornati, golful Opat

Dimineaţa am ieşit sa luăm micul dejun la o cafenea din port, de la a cărei terasă priveam cu jind la ambarcatiunile ancorate. Omleta cu branza, prsut (un fel de prosciutto) si roşii a fost genială si binevenita pentru o zi care se anunţa deosebit de plină.
Am umplut trei cărucioare cu cele necesare pentru a petrece atatea zile pe mare, după care ne-am îndreptat plini de încredere către Marina “Kornati”, portul de unde urma sa luăm barca.
Marina este mai mult decat un simplu port : este un ansamblu de facilităţi specifice celor care navigheaza cu ambarcatiuni private, in special veliere. Astfel se oferă multiple servicii : de la parcare, închiriere de ambarcatiuni si echipamente, pana la duşuri si servicii pentru echipaje.
Privelistea este impresionantă, iar forfota celor care duc sau aduc diverse echipamente sau bagaje, la si de la ambarcatiuni, aduce cu animatia dintr-o gara centrala.

Barca noastră nu era chiar gata, asa ca am avut ocazia sa vedem cum se pregateste o ambarcatiune pentru luarea in primire de către echipaj. Impasibile la privirile noastre insistente, fetele si-au facut treaba ca la carte, cu aerul profesionist al unor bucatari de restaurant japonez.
In sfarsit a sosit clipa mult aşteptată cand am urcat pe “ea”, adică pe Lina, un cruiser de 43 de feet (peste 13 metri), din clasa Elan: Impression-434. Da, ea, pentru ca toate ambarcatiunile au gen si acela este feminin. Nu mai dezvolt pe acest subiect, asta-i tradiţia marinareasca.
Am cărat si organizat tot calabalacul, foarte convinsi ca numai noi putem aduce atatea bagaje. Ne-am înşelat! Cei de la barca vecină au adus trei cărucioare numai cu băutură, din care foarte puţină apa.
Am aşteptat nerăbdători inspectia de predare a ambarcatiunii, dar fiind atat de multe ambarcatiuni gata de plecare, a durat aproape doua ore pana la sosirea inspectorului Marinei “Kornati”.
Skipperul a folosit timpul pentru prezentarea masurilor de siguranta, a primelor notiuni despre navigatul cu panze precum si pentru atribuirea responsabilitatilor fiecarui membru al echipajului. Astfel, printre altele, Cumnatu are responsabilitatea valvelor, Catalin a hublourilor, Cristi a ancorei, iar eu a jurnalului de bord :)

Dupa incheierea formalitatilor, am facut cele doua lucruri obligatorii inainte de plecarea in croaziera: am pus CD-ul cu Ribari, adica “pescarii”, si neaparat o dusca de vinars Jidvei.

Senzatia din momentul desprinderii de tarm este unica si o comparatie nu poate fi gasita usor: un amestec neasteptat de tensiune si usurare, urmata de bucuria infrigurata a copiilor care stiu ca asteptarea a luat sfarsit, atunci cand vad cadourile sub pomul de Craciun.

Am iesit repede din portul Biograd, vantul de 10 noduri dandu-ne de inteles ca ar fi cazul sa ne pregatim sa trecem pe panze imediat ce iesim din golf. Destinatia noastra este golful Opat din sud-estul insulei Kornati, cea mai mare din rezervatia naturala cu acelasi nume.
Skipper-ul si Alex ne-au incantat cu indemanarea in manevrarea panzelor, dupa care ne-am lasat sedusi de linistea neverosimila care s-a asternut in timp ce calaream valurile cu peste cinci noduri pe ora. 
Am ocolit marea insula Kornati catre capatul de sud-est si am ajuns intr-un colt de rai in golful Opat, unde ne-am ancorat la lasatul serii de o baliza plutitoare. Interesant la felul acesta de ancorare este ca nu tine ambarcatiunea fixa,  aceasta invartindu-se lent, in jurul balizei, precum o sfarleaza, dupa cum bate vantul sau o indruma curentii.

Cu furnicaturi in degete, pescarii din echipa s-au apucat sa-si pregateasca sculele pentru asaltul de a doua zi.
Cu una cu alta, s-a facut noapte iar stomacurile noastre au inceput sa-si ceara drepturile cu indarjire.
A venit momentul unei alte surprize: cina primei zile de navigat, pregatita de Dinu, care ne-a incantat papilele cu un regal de dorada, lup de mare si de calamari la gratar.
Desigur ca peripetiile s-au tinut lant: mai intai prin infundarea chiuvetei si apoi terminarea gazului, totul in plina activitate creatoare.
Norocul nostru ca Skipper a adus preventiv trusa cu scule, asa ca totul s-a terminat cu bine in timp util.
In timp ce noi ne-am pregatit. satui si fericiti, culcusurile pentru noapte, Skipper si-a pregatit sacul de dormit si s-a culcat, ca de obicei, pe punte.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu