Am parasit cu regret Trogirul, pe o vreme excelenta pentru navigat cu velierul: vant constant peste zece noduri, fara turbulente, cer senin, marea calma.
Ne-am plimbat printre insule, cu Alex la carma, care impins de ADN-ul lui ingineresc a incercat, cu succes dealtfel, ca din mici dar importante ajustari ale panzelor, sa obtina cel mai bun randament al vitezei barcii raportat la viteza vantului (mai era ceva cu forta ori bratul fortei proportionale cu patratul vitezei si jumatatea masei, dar il puteti intreba pe el detaliile).
Pentru a obtine maximul de puncte la uimirea noastra, Skipper a decis sa ancoram in golful Smrka al insulei, la cativa zeci de metri de intrarea parasita, dar nu mai putin amenintatoare, a unuia dintre buncarele mai sus amintite.
Desigur ca nu ne-am pus baza pentru masa de seara in aceasta activitate, mai mult distractiva decat de supravietuire, asa ca am facut special aprovizionarea, dimineata din Trogir, pentru un gratar de pui (special pentru Cumnatu) si de peste (pentru noi ceilalti). Pentru rezultate maxime am dus tot calabalacul necesar cu barcuta pe uscat, impreuna cu Alex.
Din fericire am avut gratar instant, niste porcarele chinezesti cu brichete de carbune, extrem de comod de utilizat, care ne-au usurat mult munca. As putea fi mai precis, pentru ca de gratar s-a ocupat cu talent si daruire doar Alex, eu petrecandu-mi timpul cu pozele sau cu nenumarate drumuri cu barcuta la, si de la, velierul ancorat in golf.
Dupa ce am incheiat, cat se poate de ecologic, actiunea "gratar pe tarm", ne-am intors cu bucatele aburinde in conditiile precare de echilibru din barcuta, la echipajul hamesit de la bordul velierului.
Doar aici am descoperit ca o scapare a noastra, pe parcursul deplasarii incomode dinspre uscat, a cauzat surpriza neplacuta a serii: cumva puiul la gratar (pentru Cumnatu) s-a atins de unul din "lupii de mare" fripti si a preluat o parte din aroma acestuia.
Rezultatul a fost aproape un incident, deoarece Cumnatu a refuzat categoric sa se mai atinga de mancarea gatita cu atata truda, spre disperarea lui Alex. In scurt timp lucrurile s-au linistit de la sine, Cumnatu luand o cina foarte usoara din salata si branzeturi, iar noi ceilalti multumindu-i pentru puiul la gratar pe care a avut generozitatea sa ni-l cedeze.
Asa am mai invatat o noua lectie referitoare la viata pe mare: ceea ce pare usor, nu e deloc asa, iar ceea ce pare greu, este de fapt mult mai greu in realitate.
Cum eram programat pentru cartul trei (de la 3 la 5 dimineata), m-am dus linistit la culcare si, ignorand zgomotele difuze auzite in timpul somnului, am dormit neintors pana cand mi-a venit randul de veghe.
Pe punte, surpriza: nu ne mai aflam in golful Smrka ci in cu totul si cu totul alt loc. Alex, care a ramas treaz pana atunci ignorand carturile, a explicat ca in Smrka, chiar dupa ce noi ceilalti am adormit, a inceput subit o Bura (unul dintre cele mai periculoase vanturi din Adriatica, care bate in rafale puternice si este relativ greu de prognozat de cei de la meteo) a carei intensitate a crescut in jumatate de ora pana la 16-20 de noduri. Ancora velierului nostru a fost smulsa de fiecare data cand baietii au incercat sa il re-ancoreze, amenintand sa zdrobeasca Lina de stanci.
"In timpul serviciului meu nu s-au intamplat evenimente deosebite" ar fi trebuit sa sune raportul catre Skipper, dar chiar ca nu am putut face nici o legatura intre grozaviile pe care le povesteau baietii si ceea ce am vazut cu ochii mei: o noapte calma si un rasarit magnific.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu